پرینت سه بعدی

پرینت سه‌بعدی، فرایند ساخت اشیاء جامد سه‌بعدی از یک فایل دیجیتال است. ایجاد یک شیء چاپ شده سه‌بعدی با استفاده از یک فرایند افزایشی صورت می‌گیرد. در این فرایند، یک شیء با قرارگرفتن لایه‌های متوالی مواد اولیه بر روی یک سطح صاف ایجاد می‌شود و این روند تا به‌وجودآمدن شکل نهایی قطعه ادامه می‌یابد. هر یک از این لایه‌ها را می‌توان به‌صورت مقطع افقی نازک برش داده شده از جسم مشاهده کرد. چاپ سه‌بعدی امکان تولید اشکال پیچیده با استفاده از مواد کمتر و صرف زمان ساخت کمتر نسبت به روش‌های سنتی را به وجود می‌آورد. همان‌طور که می‌دانیم در تولیدات به روش سنتی فرایند تولید قطعه نیاز به طی‌کردن مراحل مختلفی دارد، درصورتی‌که پرینت سه‌بعدی یک فرایند تک‌مرحله‌ای تولید قطعه می‌باشد.

پرینت سه بعدی در اصفهان

پرینت سه‌بعدی در اصفهان در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد و استفاده از آن روزبه‌روز گسترش می‎‌یابد. در سراسر دنیا چاپ سه‌بعدی در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی، روزنامه‌های اصلی و منابع آنلاین پوشش داده می‎‌شود. این باور عمومی وجود دارد که چاپ سه‌بعدی تولید سنتی را خاتمه می‌دهد و همان‌طور که شاهد دستاوردهای جدید این فرایند هستیم، انقلابی در طراحی ایجاد می‌کند. در نتیجه دارای پتانسیل گسترده‌ای برای تبدیل‌شدن به یک فناوری مهم تولید است.

حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا پرینت سه‌بعدی پیامدهای مهم اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، زیست‌محیطی، امنیتی و غیره را در زندگی روزمره انسان‌ها به دنبال خواهد داشت؟ با ورود دستگاه‌های پرینتر سه‌بعدی طراح می‌تواند ایده و عملکرد خود را در مدت کوتاهی مشاهده کند. این کار برای طراحان و تولیدکنندگان باعث شناسایی مشکلات و حل سریع آنها می‌شود. چاپ سه‌بعدی دو ویژگی مهم و اساسی را به همراه دارد:

  • تغییر شکل اشیا در قالب دیجیتال آنها با کمترین هزینه
  • ساخت اشکال جدید با فرایند افزودن مواد بدون ضایعات

باتوجه‌به استفاده گسترده از پرینت سه‌بعدی در اصفهان در اکثر بخش‌های صنایع مختلف برای تولید قطعات و افزایش تولیدات صنعتی داخلی، کیفیت و دقت ساخت و نمونه‌سازی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین ازآنجاکه در شهرهای بزرگ صنعتی از جمله شهر اصفهان تولیدات نقش مهمی را در کسب درآمد افراد ایفا می‌کنند، باید در نظر داشت که به‌کارگیری تکنولوژی‌های مختلف برای راحت‌‎تر شدن فرایند ساخت و تولید از جمله پرینترهای سه‌بعدی کمک شایانی به ارتقا سطح کیفی محصولات می‌کند.

پرینت سه بعدی _ اصفهان طرح

چاپ سه‌بعدی یک فرایند تولید افزایشی است که در آن، یک شیء کامل فیزیکی از یک فایل دیجیتالی با سرعت بالا به وجود می‎‌آید و امکان تبدیل فایل‌ها به قطعات سه‌بعدی فراهم می‌شود. این یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌های چاپ سه‌بعدی با سایر تکنیک‌های سنتی تولید است. در واقع چاپ سه‌بعدی یک روش ساخت کاملاً متفاوت مبتنی بر فناوری پیشرفته است و قطعات را با افزودن لایه‌های دوبعدی مواد بر روی یکدیگر در مقیاس صدم میلی‌متر به وجود می‌‎آورد.

اصطلاح چاپ سه‌بعدی مجموعه‌‎ای از فرایندها و فناوری‌ها را در بر می‌گیرد که قابلیت‌‎های زیادی برای تولید قطعات و محصولات با استفاده از مواد مختلف ارائه می‌دهد. اساساً آنچه در همه فرایندهای پرینت سه‌بعدی مشترک است، نحوه ساخت لایه به لایه قطعات در یک فرایند افزایشی است که در تضاد با روش‌های سنتی تولید شامل روش‌های کاهشی مانند ماشین‌کاری یا فرایندهای قالب‎‌گیری و ریخته‌گری است.

ماشین‌کاری، ریخته‌گری، شکل‌دهی، قالب‌ریزی و سازه‌ها همه نسبتاً فرایندهای پیچیده‌‎ای هستند که به ماشین‌آلات صنعتی، رایانه‌ها و ربات‌ها نیاز دارند. باتوجه‌به این موضوع که در صنعت ایران اکثر روش‌های تولید به شکل سنتی یا نیمه‌صنعتی انجام می‌شود، دورریز مواد و استهلاک ماشین‎‌آلات یک محدودیت اساسی در فرایندهای تولید به شمار می‌‌رود که با بکار گیری پرینترهای سه‌بعدی می‎‌توان محدودیت‎‌ها را کاهش داد. در نتیجه می‎‌توان این‌گونه بیان کرد که چاپ سه‌بعدی در اصفهان یکی از خدمات مهم موردنیاز صنایع مختلف است که باتوجه‌به گستردگی و اهمیت بالای آن، خدمات پرینت سه‌بعدی در اصفهان از جایگاه ویژه‎‌ای برخوردار است.

Upload Image...

خدمات پرینت سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی در صنایع مختلف با استفاده از دستگاه‌های پرینتر سه ‎بعدی در ابعاد و اندازه‌های متغیر نقش مهمی را ایفا می‌کند. با توجه به این که طراحان و صنعتگران از پرینتر های سه بعدی برای نمونه‌سازی و ساخت قطعات در تولیدات صنعتی بهره می‌گیرند کیفیت و دقت نمونه‌‌های ساخته شده با پرینتر‌ها اهمیت بالایی دارد. گروه فنی مهندسی اصفهان طرح با دارا بودن امکانات و تخصص لازم، با بهره‎‌گیری از تکنولوژی چاپ سه بعدی با توجه به خواسته‌‌ها و نیاز تولیدکنندگان گرامی، آماده ارائه خدمات مبتنی بر پرینت سه بعدی در اصفهان می‌باشد.

شما تولید‌کنندگان و صنعتگران گرامی اگر در شهر اصفهان حضور دارید می‌‌توانید برای بهره‎‌مندی از خدمات پرینت سه بعدی به مجموعه فنی مهندسی اصفهان طرح مراجعه نمایید. ما با در نظر گرفتن امکانات و شرایط شما عزیزان با تکیه بر تجربه و تخصص مهندسان خود بهترین و با کیفیت‎‌ترین خدمات پرینت سه بعدی در اصفهان در زمینه طراحی و ساخت نمونه‎‌های اولیه، تولید قطعات کم تیراژ، ساخت مدل‎‌های ریخته‎‌گری، ماکت‎‌سازی و غیره را در اختیار شما قرار می‎‌دهیم.

دفتر گروه فنی مهندسی اصفهان طرح مستقر در شهر اصفهان می‎‌باشد و خدمات پرینت سه بعدی برای اقسا نقاط ایران و در همه شهر‌ها قابل ارائه است شما صنعتگران گرامی می‌‎توانید از طریق راه‎‌های ارتباطی، سفارشات پرینت سه بعدی خود را در سامانه ما ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن سفارشات خود را با بالاترین کیفیت دریافت نمایید. یکی از اهداف مجموعه اصفهان طرح افزایش تولیدات صنعتی داخلی با بالاترین کیفیت و کارایی ممکن در همه زمینه‌‎ها می‌‎باشد. در راه رسیدن به این هدف متخصصان اصفهان طرح در تمام مراحل همراه شما صنعتگران و تولید‌کنندگان گرامی می‎‌باشند.

پرینت سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

فرایند چاپ سه ‎بعدی در مراحل اولیه فقط برای نمونه‌سازی و ساخت قطعات یکبار مصرف بکار گرفته میشد، اما اکنون به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فناوری مهم تولید است. بیشتر تقاضای فعلی برای چاپ سه‎ بعدی ماهیت صنعتی دارد. فناوری چاپ سه‎ بعدی همانطور که تکامل می‎‌یابد تقریباً هر صنعت بزرگی را متحول می‌کند و شیوه زندگی و کار ما را در آینده تغییر خواهد داد.

  • فرایند پرینت سه ‎بعدی در ابتدا با یک مدل سه‎ بعدی از قطعه مورد نظر شروع می‎‌شود، بطوریکه می‎‌توانید طرح خود را با ایجاد یک فایل دیجیتالی توسط نرم‎‌افزار‌های طراحی کامپیوتری یا اسکن سه ‎بعدی قطعه موجود از ابتدا مدلسازی کنید و یا آن را از آرشیو فایل‎‌های سه ‎بعدی بارگیری کنید. ابزار‌های مدلسازی بسیار متنوعی در سطح صنعتی و یا منبع آزاد در دسترس هستند که بوسیله آنها یک فایل قابل چاپ ایجاد می‎‌شود.
  • مرحله بعدی پس از تکمیل طراحی، آماده‌سازی فایل اصلی برای چاپگر سه‎ بعدی است. به این روش اصطلاحا برش (slice) می‎‌گویند. برش در اصل به معنی تقسیم یک مدل سه‌ بعدی به صدها یا هزاران لایه است و با نرم‌‌افزار برش انجام می‌‌شود. برش از فایل قابل چاپ به چاپگر سه‎ بعدی انجام می‎‌شود. فایل مورد نظر باید برای نرم‌‌افزار‌های برش قابل خواندن و شناسایی باشد. به همین منظور آن را به فرمت ( STL ) تبدیل می‌‌کنند.
  • پس از آن فایل ( STL )  باید توسط نرم‌‌افزار‌های برش به صدها و یا هزاران لایه دو بعدی تقسیم شود. تمامی فایل‎‌های طراحی شده بدون در نظر گرفتن نوع تکنولوژی پرینت سه‎ بعدی، باید قبل از پرینت به لایه‌های دو بعدی تقسیم شوند. یک پرینتر سه‎ بعدی با تشکیل این لایه‎‌های دو بعدی بر روی یکدیگر قطعه سه ‌بعدی را تولید می‌‌کند. ضخامت این لایه‎‌های دو بعدی توسط کاربر و براساس نوع تکنولوژی پرینت سه ‎بعدی، مواد مورد استفاده و زمان‌‌بندی پروژه تعیین می‌‎شود. ضخامت لایه کمتر به زمان بیشتری برای پرینت نیاز دارد اما سطح بیرونی قطعه یکنواخت‎‌تر می‌‎شود. اکثر فرآیند‌های پرینت سه‎ بعدی نیاز به ساختار‌هایی جهت پشتیبانی قطعه دارند. این ساختار‌ها که با تراکم کمتری پرینت شده و قابل کندن یا حل شدن می‌باشند، به عنوان داربست برای جلوگیری از ریزش لایه‎‌هایی که زیر آنها لایه دیگری قرار نگرفته ساخته می‎‌شوند. سازه‌‌های پشتیبان پس از اتمام ساخت مدل حذف می‎‌شوند.
  • وقتی فایل شما به لایه‌‎های دو بعدی تقسیم شد، برای چاپگر سه‎ بعدی آماده است. تغذیه فایل به چاپگر شما می‎‌تواند از طریق USB ، SD یا Wi-Fi انجام شود. فایل برش خورده شما اکنون آماده چاپ لایه به لایه سه ‎بعدی است.

ساخت نمونه اولیه همه قطعات و محصولات طراحی شده برای رفع اشکالات احتمالی

  • ابزارهای تولید
  • نمونه‌های اولیه
  • قطعات یدکی دستگاه ها
  • ساخت مدل‌های مقیاس معماری و ماکت‌ها
  • بازسازی فسیل‌ها و تکرار آثار باستانی

ساخت قطعات یدکی کم یاب انواع دستگاه ها و تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی

  • ساخت اعضای مصنوعی
  •  ترمیم سریع دندان‌ها
  • دستگاه‌ و تجهیزات پزشکی
  • ایمپلنت‌های سه بعدی

ساخت انواع مدل های ریخته گری برای ساخت قالب ریخته گری

چاپگر سه بعدی

چاپگر سه‎ بعدی طی سال‎‌های زیاد در شرکت‎‌ها برای ایجاد نمونه‌‎های اولیه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از چاپگر سه ‎بعدی برای این منظور نمونه‎‌سازی سریع نامیده می‎‌شود. شاید این سوال مطرح شود که چرا از چاپگر سه‎ بعدی برای نمونه‌‎سازی سریع استفاده می‎‌کنیم؟

به طور خلاصه به دلیل سریع و نسبتاً ارزان بودن آن می‌‌توان اینگونه بیان کرد، از ایده‌‌پردازی و ایجاد مدل سه‎ بعدی تا قرار‌گرفتن نمونه اولیه در دستان شما به جای چند هفته، چند روز طول می‎‌کشد. تکرار ساخت آن آسان‎‌تر و ارزان‎‌تر است و شما به قالب یا ابزار گران قیمت احتیاج ندارید. علاوه بر نمونه‌‎سازی سریع، از چاپ سه ‎بعدی برای تولید سریع نیز استفاده می‎‌شود. ساخت سریع محصولات روش جدیدی برای تولید است که در آن مشاغل از چاپگرهای سه ‎بعدی برای ساخت سفارشی قطعات در کوتاه مدت و دسته‎‌های کوچک قطعات استفاده می‌‎کنند.

خدمات پرینت سه بعدی در مجموعه ما فقط ساخت نمونه اولیه قطعه نیست. یعنی شما با سپردن خدمات پرینت سه بعدی به مجموعه اصفهان طرح، صرفا یک قطعه مشابه فایل طراحی شده دریافت نمی‌کنید. بلکه هدف ما در این مجموعه رفع نیازهای شخصی شما است زیرا مجموعه فنی مهندسی اصفهان طرح متشکل از کادر مجرب و باتجربه در زمینه‌های فعالیتی گوناگون می‌باشد. به گونه‌ای که در برخی پروژه‌ها با توجه به خواست و نیاز مشتری گاه مجبور به تغییر ایده و ترکیب فرایندهای تولید مختلف در جهت بهبود کیفیت و کاهش هزینه نهایی می‌شویم.