مدلسازی قالب فایبر گلاس قاب پنل کندانسور . مدل‌ سازی در ساخت قالب فایبر گلاس به دلیل اینکه نقش مهمی در ساخت و طراحی محصول نهایی دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. پروژه طراحی محصول موتور دو سیستم سرمایشی برای شرکت یخچال‌سازی سیبری، طراحی قسمت‌های داخلی بصورت فلزی و قاب‌های جلویی از جنس فایبر گلاس است. برای قاب‌های فایبر گلاس ابتدا باید مدل سه‌بعدی قاب طراحی و نمونه‌سازی شود و جهت قالب‌گیری فایبر گلاس ارائه شود. مدل‌های فایبر از جنس‌های مختلف ساخته می‌شود در این پروژه مدل چوبی مد نظر قرار گرفته. طراحی و ساخت بوسیله قالب‌های فایبر گلاس با طراحی مدل‌های متنوع ساده و پیچیده امکان ساخت و تولید انواع اشکال محصولات را فراهم کرده است.

ویژگی ها:

  • پروژه شرکت یخچال‌سازی سیبری
  • طراحی انواع طرح‌های متنوع
  • امکان تولید قاب‌ها و مخصولات مختلف
  • ساخت مدل از جنس‌های متنوع

مدلسازی قالب مادر اولیه پنل کندانسور شرکت یخچال‌سازی سیبری. در ادامه عکس‌های کامل پروژه را قرار خواهیم داد. طراحی محصول و دیزاین ظاهری مجموعه فوق توسط اصفهان طرح انجام شده است. مرحله ماشین کاری و آماده سازی مدل قالب اولیه را مشاهده می‌کنید. لایه‌های اولیه بصورت چوب و لایه‌های بعدی که از نظر زیبایی و ظرافت اهمیت کمتری داشتند، از جنس ام دی اف کار شده‌اند.

به طورکلی چند نوع قالب صنعتی برای تولید محصولات و قطعات مختلف وجود دارد و هر یک از این نوع قالب‎‌ها با توجه به نوع قطعه، فرایند طراحی و ساخت متفاوتی را طی می‌کنند. قطعات و قالب های فایبرگلاس ، امروزه کاربردهای زیاد و متنوع پیدا کرده اند.در صنایع مختلف به دلیل ارزان و ساده تر بودن روش تولید قطعات فایبرگلاس، معمولا از آنها استفاده میکنند.طراحی مدل فایبر گلاس و ساخت قالب فایبرگلاس یکی از روش‌های پرکاربرد و مهم برای تولید و ساخت محصولات می‌باشد هر کدام از انواع  گوناگون مدل‌ها در جایگاه خاصی در فرایند قالب‌گیری فایبر گلاس استفاده می‌شوند. بدون ساخت قالب فایبر گلاس و طراحی مدل، شکل دادن اشکال محصولات غیرممکن است. بنابراین می‌توان گفت که مدل‌سازی در تولید قطعات فایبر گلاس اهمیت ویژه‌ای دارد و ابزار مهمی برای قالب سازی به حساب می‌آید. از مزایا استفاده از قالب فایبرگلاس در تولید محصولات می توان هزینه پایین مواد اولیه، سادگی ساخت، دوام بالا و مکان تولید انبوه را نام برد. مزیت قطعات فایبر گلاس در حقیقت استحکام و مقاومت نسبتا بالا در برابر وزن سبک آن است. این قطعات در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. گروه فنی مهندسی اصفهان طرح با تکیه بر دانش و تجربه خود در طراحی و ساخت مدل‌های فایبر گلاس ‌قادر به فعالیت در زمینه ساخت قالب، طراحی، تولید قطعات و همکاری با تولید کنندگان و صنعتگران گرامی می‎‌باشد.